lördag 25 juli 2009

Lugnt

Här i Gävle har jag en ganska lugn tillvaro. Är sällskap och lite hjälp till mamma. Det händer inte särskilt mycket. Igår var Micke, Sara och flickorna förbi och åt lunch innan de for vidare till Arlanda.

Här på bilden har tjejerna tagit sig upp på en stor sten som är precis utanför mammas lägenhet. Den här stenen lekte min pappa på när han var barn och gick i skola här i närheten för 73 år sedan.

På programmet för idag står frissa-besök för mamma. Hon ska få komma iväg och permanenta håret. Det livar nog upp henne lite. Hon orkar inte så mycket nu för tiden, så en aktivitet per dag är tillräcklig. I morgon tror jag vi ska åka ut till Bönan (ett fiskeläger strax utanför Gävle) och äta lunch.

Nää, nu ska jag ta och fixa lite frukost åt oss. Sedan blir det en prommenad med hundarna. Det är skönt att det inte är någon brådska med det på mornarna, utan jag släpper ut dem i trädgården och de kan morgonkissa där.

Vi hörs...

Inga kommentarer: