torsdag 30 juli 2009

Besök på kennel

Idag har jag varit på besök hos Mari Jomgart. Det är Izas uppfödare. Hon hade 5 helt underbara 7 veckors valpar. Det var tur att alla är tingade. I augusti ska hon para en favvotik som jag har, nämligen Jomgardens Caramell. Hon är fin och jätteduktig på agility.

Mari var hemma i sitt föräldrahem och tog emot oss. Vilket underbart ställe på landet i Uppland. Bondgårdar runt omkring, långhåriga kor som jag inte vet vad det var för ras, men de såg lite småfarliga ut. Dessutom fanns det får i närheten. Tur att inte Iza fick syn på dem.

Mari fotograferade Iza (hon är jätteduktig att fotografera hundar) och lovade att skicka bilder till mig, så jag lägger in dem här på bloggen så snart jag får dem av Mari.

På eftermiddagen har jag städat lite till mamma, och packat glas som jag ska ta med hem till Micke och Sara (sundling).

Till kvällsmat idag har jag verkligen frossat. Alldelens färska hallon med gräddmjölk. Jag åt så jag höll på att spricka.

Hundarna sover nu och jag ska också krypa ner i sängen...

Och tack Mari för en trevlig stund idag, hoppas du var nöjd med Iza, men det är i alla fall jag...

Natti natti

2 kommentarer:

Monica,Micke och Sara sa...

Hej!
Vilken tur att du skrev sundling inom parentes för vi började just fundera på vad vi skulle med glas till......:)

Micke och Sara

mari sa...

Tack själv för att du kom !
Lilla Iza kunde inte ha fått en bättre matte än dig :)
Korten kommer på mailen!!!