söndag 11 juli 2010

Söndag eftermiddag...

Så var det dags att lämnar rapport från helgen... den blir kortfattad.
Lydnadstävlingarna fredag och lördag kan vi glömma.... det var katastrof. Sjuk matte som inte alls kunde fokusera och sände ut väldigt konstiga signaler... Min mage är helt ur slag nu och jag måste tillbaka till läkaren i morgon. Det här går inte. Har ont och får inte behålla någonting, allt rinner rakt igenom mig.

Idag har det varit utställning. Det såg också ut att bli katastrof från början. Försov mig. Vaknade kl. 7 och utställningen började halv 8 och Iza var 4:e hund i ringen. Det blev nästan panik. När vi kom ner till parkeringen vid uställningen, så var det kö in. Tog till mina mindfullneskunskaper och det fungerade bra. När jag väl fått en parkering, så skulle vi genom veterinärbesiktningen och det gick tack och lov fort. Plockade fram stamtavlan med vacc. Som tur var hade jag packat ryggaren på kvällen. Frågade var ring 11 låg och den låg naturligtvis ganska långt bort. När jag kom dit så han jag bara slänga ner ryggaren, ta fram nummerlappen och byta koppel på Iza så skulle vi in i ringen. Väl inne i ringen gick allt bra. Iza tippade ner sina öron och uppförde sig utställningsmässigt... Sprang fint vid min sida utan att hoppa, stod fint när jag ställde upp henne. Duktig gumma fick ett CK och en riktigt fin kritik. Så helgen slutade i alla fall positivt. Så när det bara hänger på henne och inte på matte så fixar hon det.

Så här lyder kritiken: Squarly built. Correct expression. Nice rib cage, topline angulation (vet jag ej vad det betyder). Correct colour and coat-quality. Moves well.
Domaren var från israel och hette Janiki Steinbock.

Nu ska jag åka upp till Egon, han skulle bjuda på grillspett med lax. Det blir säkert gott.

Vi hörs...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Inget kul att läsa att du inte mår bra...Hoppas att du får hjälp i morgon...KRAM till dig och FINA Iza

Anna-Karin.

Linda, Sisu och Ari sa...

Squarly built.
Kvadratiskt bygd.

Correct expression.
Korrekt uttryck.

Nice rib cage, topline angulation.
Trevlig bröstkorg, topline (rygglinjen från manken till svansen) vinklar. Gissar att det skulle ha varit ett komma där emellan.

Correct colour and coat-quality.
Korrekt färg och pälskvalitét.

Moves well.
Rör sig väl.

Bra kritik, grattis :) Hoppas dom fixar magen din. Kram.

Unknown sa...

Tack Linda för översättningen. Det var angulation som jag inte visste vad det betyder... nu vet jag. Tack. Jag är riktigt nöjd med lilla loppan. Hon sköter sig så fint när vi är på utställning. Skulle hon vara lika följsam och uppmärksam i lydnadsringen, så skulle det vara ännu bättre... men där tar jag på mig hela skulden, jag vet att hon kan, men jag förstör för henne med att vara otydlig så hon blir osäker.