tisdag 13 juli 2010

Det går åt rätt håll..

Första dagen på 2 veckor som jag vaknat och inte haft ont i magen. Det går åt rätt håll. Fortfarande trött och behöver en siesta på dan, men jag har i alla fall inte ont längre. Hoppas nu att krafterna återvänder tills jag ska till Kurravaara, annars blir det jobbigt. Men om jag inte orkar så får jag och Iza ta en liten tupplur på dan....

Just nu är det 13 grader ute och regn, och söderut så gnäller de om att det är för varmt.... det skulle vara lite mer jämnt fördelat med värme och kyla....

Har lovat Monica att hjälpa henne med att få hem några lupiner som vi hittat. Hon ska plantera dem på gården. I gengäld så ska hon sy i en dragkedja i mina fjällrävenbyxor. Jag har ingen symaskin och tycker att det är det tråkigaste som finns att sy i dragkedjor. När barnen var små så hände det att de vuxit ur brallorna innan jag fått i nya dragkedjor när det gått sönder...

Nä, på med regnjackan och ut i regnet och leta fina lupiner....


Vi hörs

3 kommentarer:

Lena o Puma sa...

Vilken fin kritik du fick på Iza i utställningsringen :) Och skönt att medicinen verkar hjälpa din mage på en gång, inte kul när den krånglat så länge för dig.

Marie-Louise sa...

Vad skönt att du äntligen börjar må bra! Ska bli såå kul att kursa igen! Vi syns i helgen:)

Anonym sa...

Ha ha - åt mig sa du att du inte kunde sy i blixtlås......nog visste väl jag att du kan men tycker det är tråkigt....:) Jag tycker det är helt ok så det är tur att man kan byta arbetsuppgifter, jag syr i blixtlås och du hjälper till att gräva blommor och hämta posten på jobbet och ärenden...:O

Monica Micke och Sara