måndag 30 november 2009

Sjukt.... igen

Nu börjar jag bli less på att vara sjuk. Har känt mig trött och hängig en längre tid, men det har inte varit något direkt att ta på förrän idag. Mitt högra öra satte igång och värka i morse. Började bara som lite örsprång, men tilltog mer och mer, så vid halv 2 gick jag hem från jobbet, tog en stark alvedon och somnade. Sov till halv 5, värken kom och gick... var ut med hundarna upp mot Hirvas på en promenad. När jag åkte tillbaka ner för backarna efter Tjautjasvägen, så tilltog värken och jag trodde huvudet skulle sprängas.

Kom hem, mer alvedon, men det släppte ändå inte, så jag satt mig i bilen och åkte ner på akuten.
Där konstaterades en kraftig inflammation i höger mellanöra, samt att jag hade en hög sänka.
Nu har jag i alla fall fått pencilin och hoppas att jag ska bli bra av den här kuren. Örat värker fortfarande, men jag ska proppa i mig lite mer alvedon och så ska jag försöka sova nu. Får försöka ha lite högt under huvudet, så går det kanske bättre att sova.

Natti natti

5 kommentarer:

Marie-Louise sa...

Krya på dig!! se det som så att du lär ju vara frisk under julen åtminstone:)

Anonym sa...

Jaa det hoppas jag verkligen, har förhoppning om att Daniel kommer hem till jul och då måste jag ju vara frisk...

Anonym sa...

Ja, det låter inte bra detta - först en hemsk förkylning och så detta - inte bra. Vila nu och ät pencillin och alvedon så får du nog vara frisk till jul...:)

Monica Micke och Sara

mari sa...

Krysa på dig vännen!!!

Lena o Puma sa...

Krya på dig!