lördag 21 november 2009

Veckorna rusar iväg

Jag vet inte vad det är men veckorna rusar iväg och jag hinner ingenting tycker jag. Jobba, äta, sova, rasta hundar... allt går i ett och tiden rusar iväg. Såg i almanackan att det är 1:a advent nästa helg. Vart tar veckorna vägen??

Jag har inte gjort något alls, så det är ganska onödigt att skriva här i bloggen... det enda jag fått ur händerna sen sist är att jag bakat lussekatter idag. Det var säkert ett år sedan jag bakade sist. Ugnen här i lägenheten verkade bra gräddade jämnt och fint. Det är lite märkligt, jag har bott här i över 5 månader och inte testat ugnen mer än att jag tinat en lasange tidigare. Det är mikron som gäller för det mesta, eller så lagar jag mat på spisen.

Nästa vecka blir en sån där tidig vecka. Börjar jobba kl. 6 men slutar å andra sidan redan halv 3, men är så trött på kvällen att det är natti natti redan vid halv 10.

Och nu är det lördagkväll och jag är redan trött, lägger mig nog och läser en bok. Det brukar sluta med att boken ramlar ner och jag vaknar till, släcker lampan och sussar gott.

Vi hörs...

1 kommentar:

Lena o Puma sa...

Det lät gott med lussekatter...kanske man skulle slänga ihop en deg någon dag ;)
Jo jag har fått tillbaka tränings suget med Puma men det var månader sen jag kände den riktiga glädjen sist. Men nu finns den där...trots stelfrusna fingrar och röd näsa i kylan. Har anmält mig till stipendiumfesten så det blir nog att vi syns där :)