söndag 1 november 2009

Alla Helgons helg

Ja, då har denna helg snart gått förbi. Vi har varit ute mycket och här kommer lite bilder från helgen. Det är Monica som varit fotograf och jag har knyckt bilderna från hennes blogg. Jag är kameralös för tillfället.



Fredag kväll

En härlig kvällspromenad med reflexvästar och pannlampor. Vi går kvällspromenaden nedanför Monica. Hon bor verkligen härligt med tanke på hundarna.

Lördag: Utflykt med ryggsäck och korvgrillning. Ostmackor och varm Oboy... Vårkänslor nästan. Vi la spår åt hundarna så de fick jobba lite med huvudet också. Gick kanonbra. Iza hade lite problem med Aramis. Hon är helt enkelt rädd för honom och försöker på alla sätt att få iväg honom. Det lugnade sig efter ett tag och då blev hon väldigt sugen på att vara med och leka, men tordes inte riktigt. Och när Aramis var så dum att han inte fattade själv att man går inte till min syrra och matte så fick han skylla sig själv.... då var jag (Iza) på honom som en rem....

Söndag 1 november:

Vaknade och tittade ut... dimma, och väderlekstjänst som lovat sol.... jag kröp ner under täcket en stund till och när jag steg upp nästa gång, så såg man solen genom dimman. Efter ett par timmar så var det klarblå himmel och strålande sol. Åkte ner till Kullen och hämtade Monica och hennes vovvar och så for vi iväg mot Hirvas. Väl framme så var det redan bilar där, men vi åkte ändå upp mot bommen och se vi kunde räkna in alla som tillhörde bilarna så nu hade vi vägen för oss själva upp mot Hirvas. Vi vände vid bommen och skulle parkera bilarna och naturligtvis så körde jag liiiite för långt ut i diket och körde fast. Men med hjälp av Monika och hennes bogserlina så tog vi upp bilen och kunde sedan börja gå mot toppen på Hirvas.

Det blev en jobbig men underbar vandring upp till toppen. Titta på korten. Inte kan man tro att det är 1:a november. Snarare en dag i slutet av mars eller i april.

På toppen blåste det ordentligt som ni ser på hundarnas päls. Vi stannade inte länge, utan började vandra ner mot bilarna. Men promenaden tog i alla fall ett par timmar och vi var lagom trötta när vi kom till bilarna.

När jag kom hem så passade jag på att klippa alla klor. Det brukar gå otroligt bra, man jag tänkte man kan ju i alla fall passa på när dom är ordentligt trötta. På mindre än 3 minuter hade jag klippt klorna på båda hundarna.

Nu väntar bara kvällsfika hos Pigan. Därefter en liten kvällspromenad och sedan är det dags att krypa till kojs efter en otroligt skön helg.

I morgon väntar en ny vecka med nya händelser och äventyr. Vi får väl se vad veckan har att bjuda på....

Vi hörs

3 kommentarer:

Monica,Micke och Sara sa...

Ja, det har verkligen varit en härlig helg...:)

Marie-Louise sa...

Alltid trevligt med besök av trevliga tjejer :)

Lena o Puma sa...

Ja visst är man liite avis på Monika när hon bor så bra i Kullen.
Men någongång ska man väl slippa bo i det här betong-blocket :(
Har också varit ut på långprommis med vovvarna i helgen. När solen kom fram kändes det som vår :)