onsdag 4 november 2009

Sjukt

Det började i går på jobbet, jag frös.... huvudet värkte och jag mådde allmänt pyton.
Det blev bara en prommis med hundarna på kvällen, och den tog nästan knäcken på mig. Kravlade mig ur sängen kl 6 i morse, ringde jobbet och meddelade att jag uteblir idag. På med mysbyxor, stövlar och dunjackan och snabbrastning. Duktiga vovvar som kissar och bajsar direkt. Var så slut så jag orkade inte bära upp Mimmi till lägenheten, utan hon fick treva sig fram själv. Stöp i säng, sovit till halv 11, åter snabbrastning, en kopp te... och fy farao vad halsen och övriga kroppen värker. Sängen dyblöt, måste byta sängkläder, men orkar inte. Lägger mig på soffan i stället.

Hjälpen heter ALVEDON. Tack för att det finns. Ska försöka hålla mig uppe en stund. Kollade febern nyss. Den stannade på 39,4 och då hade jag ändå ätit alvedon... Måtte detta snart ta slut...

Monika, du är en ängel, handlat, rastat Mimmi och tagit med Iza så hon får röra på sig lite och busa med Sara... tack snälla du.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det där låter inte bra. Hoppas det släpper fort.
Krya på dig
Kram
Anna-Karin

Anonym sa...

Det vet du - det är bara ringa så kommer jag för jag är ju vaccinerad mot influensan...:)

Monica Micke och Sara

Lena o Puma sa...

Men oj är du också sjuk...det är ju jättemånga som har influensan...handspriten används flitigt på jobbet....