måndag 16 november 2009

Måndag igen..

Åter i vardagen, efter att ha tillbringat helgen i Jokkmokk. Det har ju varit agilitytävlingar där i ridhuset och jag var tävlingsledare. Det var knappt 300 starter både på lördag och på söndag, så jag trodde det skulle bli ganska jobbigt. Dessutom strulade datorn där tävlingsprogrammet låg när vi skulle börja på lördag. Men när vi väl fick igång programmet så rullade allt på och dagen rusade iväg och vips var tävlingarna slut. Allt flöt på så bra. Terese hade verkligen förberett i minsta detalj.

Monica hade följt med som hundvakt, så både Iza, Micke och Sara var med. Det var jättebra träning för Iza att få komma in i ridhuset och kolla in miljön. En vacker dag ska hon ju också tävla i ridhus och då är det ju bra om hon varit i miljön tidigare...

På söndag så började tävlingarna tidigare, så jag fick åka hemifrån redan före 6. Evelina åkte med, för hon hade lovat att ställa upp som funktionär på söndagen. Det hade kommit lite snö under natten och det var oplogat, men det gick ändå bra att köra. På en dryg timme var vi framme och det vara bara att sätta igång direkt.... Även söndagen flöt på bra och inga störningar förekom. Riktigt trevliga tävlingar med positiva tävlanden och en trevlig domare.
Evelina åkte hem lite tidigare tillsammans med Anna, eftersom jag skulle göra ordning listorna till SBK innan jag for och det tog en stund. Precis när jag satt mig i bilen för att åka hem fick jag ett SMS av Evelina att det var uruselt väglag, såphalt och spårigt. Jag är glad att jag var ensam i bilen när jag for hem, för körningen från Jokkmokk till Gällivare krävde full koncentration och det tog drygt 2 timmar att komma hem. Jag var helt slut när jag svängde in på Monicas gård för att hämta upp Iza. Iza hade fått vara hos Monica från lördagkväll eftersom jag skulle åka så tidigt på söndag. Hon hade skött sig bra och var naturligtvis lycklig när jag kom. Drack en kopp kaffe med Monica och Christian innan jag for och hämtade Mimmi hos Egon.

När jag kom hem var det bara duschen och slappa en stund framför TV:n som gällde. Var i säng redan vid 9-tiden och sov gott till klockan ringde halv 7 i morse.

Nu har jag ingenting inbokat på helgerna framöver och det känns ganska skönt. Vi går nog lite i idé ett tag framöver känns det som.

Ha det bra så hörs vi.

Förresten kanske vi drar ut till Nattavaara någon helg här framöver.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja, tänkte just säga det att det blir ingen "idesovning" för vi ska till Nattavaara och valla.....:)

Monica Micke och Sara