söndag 11 oktober 2009

Söndag

I går var Monica och jag till Jokkmokk. Monica skulle vara domare vid lydnadstävlingarna där. Steg upp redan kvart över 5 för att hämta upp Monica och hennes vovvar kl. 6.15. Vi for iväg och kom fram till Jokkmokk vid halv 8-tiden utan missöden. Tävlingarna flöt på bra och var klara vid 4-tiden. Det gick bra för Malmenekipagen. Bl a så tävlade Angelika med Soti och fick ett förstapris med 181 poäng på förmiddagen och på eftermiddan så drog en trött Soti ihop 159 poäng, en ynka poäng från ett nytt förstapris. Jag tycker att det var jättefint jobbat av Angelica och Soti. Soti har ju varit sjuk ända sedan i mars och det är bara 5-6 veckor sedan hon slutade med medicinen. Var skulle den hunden varit idag om inte hon varit sjuk???
När tävlingarna var slut, så stannade vi och käkade en pizza tillsammans med Angelica och därefter drog vi hem.

En liten promenad med hopp och lek blev det när vi kom hem. Det var verkligen behövligt för hundarna som suttit i bilen nästan hela dagen, så när som på några korta rastningar.

Väl hemma slog jag mig ner framför TV:n, och kollade på något program där det var dans.... han se 1 minut, sen sov jag i soffan. Vaknade till vid 9-tiden och gick raka vägen till sängen, fortsatte att sova och sov till halv 7 nu på morgonen. Jag var nog lite trött tror jag.

Idag ska jag hjälpa Egon att flytta husvagnen och så är jag bjuden på middag till Monica. Även Lena och Evelina, Pigan och Pär är inbjudna. Lena, Evelina och jag ska nog få prata om förra helgens kurs. Det var ju meningen att Monica och Pigan också skulle vara med, men pga sjukdom så fick dom stanna hemma. Det grämer dem och nu är de nyfikna på vad vi fick lära oss på kursen....

Jag tror att det vankas älgköttsoppa..... mums

Inga kommentarer: