torsdag 22 oktober 2009

En vanlig torsdag

Igår kväll hade vi avslutning på valpkursen. Det har varit roligt, men det är skönt att den är slut nu. Lite jobbigt med 2 kvällar per vecka, men eftersom vi kom igång så sent med kursen, så var vi ju tvugna att köra på 2 kvällar, annars hade vi fått hålla på fram till jul nästan...

I dag ska jag hälsa på svärmor i eftermiddag och sedan ska jag uppvakta Johanna som fyller 9 år på lördag. Jag är tyvärr inte hemma när hon har kalas på lördag eftersom jag ska ner till Skellefteå på sektorskonferens.

Iza har nu börjat komma tillbaks till sitt vanliga jag och vi har kunnat börja träna lite smått igen. Nu kan hon focusera på mig och hon tycker det är roligt igen. Lite spökig är hon fortfarande men skendräktigheten har gått över.

Jag börjar känna mig lite sliten och det skulle vara skönt med lite ledighet. Funderar på att åka ner till Gävle ett tag, men det är ju lite problem med hundarna. Vill inte lämna båda till Egon och att ta med Iza känns inte heller bra. Då måste jag bila eller sittvagn på tåget. Inget av alternativen lockar. Vi får se framöver hur jag gör. Mamma skulle nog bli glad om jag kom ner ett tag, jag kanske tar en långhelg.. torsdag till söndag eller något sådant och sedan har några lediga dagar här hemma. Det skulle vara skönt.

Nää, nu måste jag sätta fart och göra rätt för lönen... vi hörs

4 kommentarer:

Anonym sa...

Om det går bra för oss i helgen med vår "inneboende" och allt fungerar så vet du var du kan lämna Iza om du behöver koppla av och fara till Mamma......:)

Monica Micke och Sara

Anonym sa...

Vi har oxå avslutat valpiskursen ikväll...och nog är det skönt....men såååå kul det varit.
Jag är sliten jag oxå...måste verkligen stanna av nu.Vi kanske ska åka på SPA.
Anna-Karin

Anonym sa...

Ska bli spännande att höra vad de sagt på sektorskonferensen. Vi kanske kan ta ett agilitymöte med ag.sektorn och HU någon dag nästa vecka eller senare?
Ha så kul och ät inte för mycket av den goda maten :)
Vi sätter oss i bilen efter lunch och kör till tromsö, håll tummarna för oss.

/MAria

Anonym sa...

Men så bra att det ordnade sig. Vilka blev det då?

/Maria