måndag 26 oktober 2009

Iza har varit på kollo...

I helgen har jag varit på sektorskonferens i Skellefteå. En mycket trevlig och bra helg. Känns skönt att vara tillbaka i agilityn igen. Mycket och bra info. Dessutom är ju Medlefors Folkhögskola ett paradis när det gäller maten.... ojoj vad man äter....

Iza har varit inackorderad hos familjen Lindström i kullen. Det har gått över förväntan. Pappa Micke har tagit så god hand om henne. Det kan ni läsa mer om i Monikas blogg http://lindstrommonica.blogspot.com/

Här är några bilder som jag knyckt från hennes blogg. Och som ni ser så har det inte gått någon nöd på lillpigan.

Hemresan från Skellefteå var jobbig. Det var disigt och dimmigt, regn och snö. Riktigt besvärligt att köra. Dessutom hade radion varnat för ren på E10:an. Det tog drygt 4 timmar att köra.
När vi kom till Hakkas, så hade en bil kört av vägen. Vi stannade och kollade om de behövde hjälp, men de avböjde. Hade redan fått hjälp av en Cheva som skulle försöka dra upp dem, men jag tror inte att de lyckades. Bilen som kört av vägen hade kördes av en lettisk kille som inte kunde mycket svenska, jag frågade om jag skulle ringa efter bärgare, men han slog bort det -inte ringa efter någon hjälp... Det verkade lite mysko och det tyckte även killarna som stannat och skulle hjälpa dem. Dessutom tyckte Mikaela att de lukatde alkohol... letterna alltså. När de avböjde hjälp så åkte vi vidare, men jag ringde till polisen och meddelade vad som hänt. Och kan ni tänka er..... vid Aitik så mötte vi polisen... de var på väg dit. Det trodde jag aldrig.
Nu är vi i alla fall välbehållna hemma och efter några timmars sömn så är jag åter på jobbet och en ny arbetsvecka. Jag har tidig vecka denna vecka och börjar 6. Men å andra sidan så slutar jag ju redan kl 14.30.

Nu är det dags att jobba..... vi hörs

1 kommentar:

Anonym sa...

Visst är den härlig bilden där Micke och Sara ligger med huvudet på tassen på varsin sida av lilla Iza............nog har hon blivit väl omhändertaget - av Micke och Sara...

Monica Micke och Sara