måndag 31 augusti 2009

Måndag igen

Om veckorna går fort, så går helgerna betydligt fortare. Ny arbetsvecka, men denna vecka blir en kort vecka, ska vara ledig torsdag fredag. Har vissa planer för torsdagen, som jag återkommer till senare.

Helgen har varit bra. Lördag fick jag mycket gjort, eftersom jag var utan bil och det regnade hela dagen. Monika hade lånat bilen för hon skulle ner till Luleå med Sara för MH. Förmiddagen ägnade jag åt tvättstugan, någon hund (collie-tik, ni får själva räkna ut vem) hade nämligen pinkat i min säng på torsdagkväll, så jag hade ganska mycket tvätt. På eftermiddagen städade jag och när jag fick tillbaka bilen åkte jag till Egon. Där gräddade jag plätter som vi åt. Hundarna fick också en ordentlig rastning borta i Puoitak där de kan springa lösa.

Söndagen gjorde jag ingen nytta, utan var bara lat och hade det skönt. På eftermiddagen så var vi till Nautanen, gjorde upp eld och grillade korv och fika. Hundarna hade hopp och lek hela dagen, men var ändå trötta när vi kom hem. Iza somnade raklång på golvet.
Mammas älskling...
Korvutdelning...
Sara spanar ut över sjön, visst ser det skönt ut.

På kvällen tänkte jag klippa Mimmi, men det blev bara nos och framtassar. Får se om jag tar resten ikväll. I så fall får hon bara vistas ute efter mörkrets inbrott.... det brukar bli resultatet när jag klipper henne själv. Men träning ger ju färdighet, så det kanske blir bättre denna gång än senast jag klippte henne själv.

Nää, nu vill nog min arbetsgivare att jag ägnar några tankar åt jobbet också. Vi hörs...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Inte kan det väl vara lilla Söta Sara som gillade din säng...:)

Sara visade ju verkligen framfötterna på MH:t.....

Ha det
Monica Micke och Sara

Unknown sa...

Nää, det var inte Lilla Söta Sara som pinkade i sängen. Det var den Aggresiva Häxan Sara som pinkade i sängen..... en helt annan hund.

Marie-Louise sa...

Jag har en riktigt bra klippmaskin ifall att du skulle behöva låna, säg bara till..

Tror förresten den är hos Monica.