lördag 8 augusti 2009

Värmebölja

Det är verkligen en värmebölja nu. Idag var det 26,2 grader mitt på dagen. Det är jobbigt framförallt för hundarna när det är så varmt. Jag har ganska varmt i lägenheten också trots att jag har korsdrag.
Idag har det inte blivit mycket gjort. Jag har gjort i ordning resultatlistorna från våra agilitytävlingar och skickat in till Agif. Det hade jag glömt bort innan jag for på semester.

Ikväll ska jag prova på att träna lite uppletande med Iza. Jag tror spåren får vänta till det blir lite svalare.

Igår var Monica L, jag och alla våra 4 hundar och badade i Vassaraträsk. Det var så skönt att få svalka av kroppen lite. Hundarna blev väldigt ystra efter simturerna. Både Sara, Iza och Mimmi var duktiga på att simma och tyckte det var skoj. Micke däremot var en riktig badkruka och ville inte alls vara med i vattnet.

I morgon planerar jag att tillsammans med Monica åka ut till Nattavaara och träffa på fåren igen. Det ska bli kul att se om Iza är lika intresserad fortfarande.

Nää, nu ska jag göra som dom gör på sydligare breddgrader... jag ska ta en siesta.

Inga kommentarer: