lördag 15 augusti 2009

En jobbig vecka

Detta har varit en jobbig vecka. Först och främst har jag börjat jobba och det är kaos på jobbet. Jag har ju flyttat från Gunillaskolan till Elevhälsan i Gällivare. Alla pärmar och papper som jag behöver är i olika kartonger, hittar ingenting, rummet jag sitter i är belamrat med kartonger och fel papper....

I måndags bestämde jag mig för att Mimmi skulle få sluta sina dagar och fick tid hos veterinären på tisdag kl 15.00.
Men det blev inte så, för på tisdag blev en nära anhörig mycket sjuk och jag fick ordna med ambulanstransport till lasarettet, och efter det hade jag inte ork att ta bort Mimmi, så hon lever ännu och har faktiskt börjat bli lite mer glad och orädd, så nu får beslutet vänta ett tag, men innan vintern så får vi nog lov att säga adjö till henne.

I går var jag och tittade på lydnadstävlingar och det var otroligt många duktiga hundar i lydnadsettan. Alla utom en hund fick ett första pris dvs minst 160 poäng. Det var riktigt roligt att titta på.

Idag har jag gjort debut som tävlingsledare på uppletandet och det gick bra. Det var ju Monica och Aina som dömde och då kändes det ju tryggt. Det var 16 hundar till start, men 8 bröt efter spåret, så vi hade bara 8 ekipage kvar och det flöt på bra.

Nu har jag och Monica varit ute på en promenad med hundarna och så ska jag vila en liten stund. Därefter står det hundbad eller rättare sagt Izabad på schemat.

I kväll får jag väl lov att gå upp på lassa en sväng och hälsa på...

1 kommentar:

mari sa...

KRAM til Er alla!!!