lördag 22 augusti 2009

Dundret

I dag har vi varit på Dundret och prommenerat. Det var rejält blåsig, men ingen kall vind utan en ljummen vind.

Vid tvåtiden packade vi in oss i bilen; Monica, Micke, Sara, Iza och jag och ställde kosan mot Dundret. Väl framme satte vi kurs mot "Åke på toppen" och därefter mot västra toppen. Det var en underbar vandring och hundarna hade det skönt och fick springa lösa. Sara och Iza var tvungna att kolla och hoppa upp på nästan varje sten. Efter ca 1,5 timmars vandring tog vi en fikarast med kaffe och smörgås som vi hade med oss i ryggsäcken. Hundarna fick också smörgås och en korvbit var. På återvägen kände vi en och annan regndroppe, men det kom inget ordentligt regn så vi klarade oss torra tillbaka.

För en gångs skull hade jag kamran med mej och fotade lite, men Iza är hopplös som motiv. Hon kan inte vara still en sekund och oftast är det bara svans eller öron på bilderna. Men Micke och Sara är tacksamma att fota. De står stilla.

Här är några av dagens bilder.

En sten.... måste undersökas...


Det fanns lite bus bland vovvarna

Stiliga collier

Koncentrerad fotograf



En låååång och skön väg att gå


Passa på matte jag blåser snart bort...



4 kommentarer:

Marie-Louise sa...

åh vad härligt det såg ut, fast gissar det kanske varit kallt...hojjsing, sommaren går på tok för fort. Klart du ska med imorn på hundäventyr :) !! just kommit hem från kräftskiva och beslöt att hålla mig nykter, således följde man inte med gänget på krogen utan for hem till vovven istället och han verkar riktigt nöjd med mitt beslut:) Aja, höres imorn då!

Natti!

Unknown sa...

Hoppas att du inte var på "kräftskivan" under mig. Där var det livat värre. Securitas var där två gånger, men det hjälpte inte. Nu är det soper och krossat glas utanför dörren, så det blir att bära hundarna till bilen... Vi hörs när jag sovit några timmar...

Anonym sa...

Jag förstod nog att det skulle bli livat i natt.........man känner väl sina löss på gången :) Har ca 5 års vana av "röjfester" där allt slås sönder och ingen respekt för att det bor annat folk i kåken........inge roligt :(

Har du fått sova något då?

Hör av dig när du piggnat till

Monica Micke och Sara

Lena o Puma sa...

Var in på Monikas sida också, vilka fina bilder ni fotat. Kanske man skulle bege sig dit någon dag nu när höstfärgerna börjar komma :)