söndag 27 maj 2012

Oj oj, vilken helg

Nu vet jag vad simma och bada är.... Det är ingenting för mig. Man blir ju blöt. Syrran verkar älska att bli blöt. Men det kan vara farligt... min matte har sagt att jag är söt som socker och socker smälter i vatten. Akta dej för vatten. Men jag har varit riktigt duktig, inte ens klorna blev blöt (kanske tack vare att matte klippt dem idag). Vi har varit i stugan hela helgen och det är jobbigt vill jag lova. Måste hålla koll på hela tomten, kolla myrarna runt om och så måste jag hjälpa Iza att ha koll på stället. Inte lätt. Jobbar från 6 på morgonen till 8 på kvällen. Inte undra på att man sover som en död på natten. Matte och husse har också jobbat litegrann. Matte har målat köket och husse har städat i förrådet och så har dom plocka bort lite grejer från tomten. Dom verkar också bli riktigt trötta när vi är i stugan för nu när vi kom hem så gick matte och la sig på sängen och snarkar fast klockan bara är 5 på eftermiddan. Men nu måste nog jag också vila en stund. Vi hörs... vov,vov/Pontus

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja du lilla Pontus det må jag säga att du växer som ogräs och beter dig därefter, det får nog snart bli dax att ta ett litet Pappaochson samtal så att du får lite kunskaper om den stora stora världen för det verkar ju på Iza som att du kommer att bli kvar.....ja, jag kommer väl ut så får vi resonera...
Pappa Micke