torsdag 31 maj 2012

Äntligen fick jag spåra

Igår kväll så fick jag äntligen spåra... men jag fick ingen sele, den var alldelens för stor för mig. Nu måste jag äta ordentligt så jag växer i den. Det var jättekul att spåra. Jag hittade massor med godis i spåret. Fick beröm av matte, som tyckte jag var jätteduktig. Jag ska bli spårhund när jag blir stor. Iza var också duktig, fast hon hittade en död fågel i spåret, och sedan tappade hon bort spåret, men efter lite sökande så hittade hon det igen. Hon kan hon. Hon hittar pinnar i spåret och dom ger hon till matte, så får hon godis. Matte säger att det får jag också när jag blir stor. Efter att Monica, Kicki och matte lagt ut alla spår så åkte vi iväg till en annan skog där människorna grillade korv. Min matte tycker inte så mycket om korv (konstigt) så jag och Iza fick smaka på hennes korv. Vi var ett helt gäng som var där så jag hade jättekul och busade med alla. Det var bara Iza som inte var riktigt igång. Men det visade sig senare på kvällen att hon inte mådde så bra, för hon spydde i natt igen. Vet inte vad det är för fel på henne... nu har hon spytt två nätter i rad. Men hon verkar må bra på dagarna. Matte har sagt att vi får nog vila någon dag och se om hon blir bättre, annars får hon gå till veterinären och kolla upp vad som är fel på henne. Nu ska jag åka ut med husse på ärenden. Vi hörs /Pontus

Inga kommentarer: