torsdag 24 maj 2012

Klick = godis

Nu vet jag vad "klicka in" är. Det är att när det kommer ett klick från mattes hand så kommer det en godis från den andra handen. Matte lurade inte oss igår. Jag och Iza fick åka ut på klubben. Iza tränade agility med Johanna och dom var jätteduktiga. Jag och matte gick in i klubbstugan och "klickade in mig". Men jag ska nog låtsas att jag inte fattar, för då kommer hon nog att klicka in mej fler gånger och det var väldigt lättförtjänta godisar. Träffade en annan valp där på klubben, men han ville inte riktigt leka med mig. Matte sa att han var lugn... vad är det? Husse har gjort om uteplatsen, nu är den större och jag kan springa ordentligt där. Det blev jättebra. På kvällen var vi ut i skogen som vanligt, men vi gick på ett nytt ställe. Det fanns en räv i närheten, matte såg den, och Micke satte fart efter den, men då ropade Monica på honom. Han fick inte jaga räven... konstigt. Det skulle ju vara skithäftigt om han kommit tillbaka med en räv. Jag har aldrig sett en räv, men jag har känt att de luktar kul. Idag ska jag få träna på att spåra. Vi ska gå med Micke och Sara och så Iza och en som jag aldrig träffat en som heter Aramis och lägga spår. Då måste jag nog skärpa till mig så att jag får följa med fler gånger. Om jag är riktigt duktig så kanske jag får en sån där fin spårsele som Iza har. Men jag vill då inte ha en rosa som hon. En gul vore väl snyggt eller vad tycker ni? Nä, nu måste jag vila mig så jag orkar med ett riktigt långt spår i kväll. Kanske 50 meter... Vi hörs/ Pontus

1 kommentar:

Matte Jenny sa...

Det där klickandet gillar jag också skarpt! /Poison