tisdag 1 mars 2011

Kanske dags för en liten uppdatering...

Livet har återvänt, ljuset och solen har återvänt. Man kan börja vistas utomhus igen.
Termometern visar på mellan 0 och -5, helt underbart. Dessutom är det ljust när man åker på jobbet (ja, inte när jag börjar 6) och det är ljust när man går hem.

Izas bantning går väl sådär... hon är helt matfixerad nu för tiden och det är lite jobbigt psykiskt när hon så gärna vill ha och inte får. Men jag vet ju att hon mår bättre av att var lite smalare. Åtminstone när hon blir äldre.

Träningen har det varit lite si och så med när det varit kallt, men nu får vi lov att köra igång ordentligt. I lördags var vi i ridhuset och tränade och det gick kanon. Hon börjar bli tryggare och tryggare i alla situationer och då går ju träningen bättre och hon kan focusera på det hon ska.
Jag fick ett jättekul besked i förra veckan. Vi har kommit med på ett vallningsläger nere i Uppland i april. Så då drar vi söder ut igen. Det är ett helgläger från fredag till söndag och det är Berger-klubben som ordnat det. Ska bli jättekul att kolla in hur mycket instinkter som finns i henne när det gäller vallningen. Hoppas dessutom att få lära oss (mej) ett och annat som jag kan ha nytta av här hemma. Har fått reda på att det finns en stor fårbesättning i Ullatti och en i Palohuornas, så man kanske kan fixa så hon får valla lite och inte slita ut Anna-Karins får helt...
Den 14 april åker jag ner, för att vara på lägret 15-17 april, sedan stannar jag några dagar hos mamma innan jag åker norrut någon gång under påskhelgen.

Funderar också på att göra mig av med lägenheten på Fjällnäs, eftersom jag numera aldrig är där, utan tillbringar mesta tiden på Puoitakvägen. Så vet ni någon som vill ha/köpa en 2:a på Fjällnäs, så kan de höra av sig till mig....

Nä, nu ska jag gå och ta en kopp kaffe och sedan fortsätta jobba. Vi hörs...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Roligt med lite uppdateringar här i bloggen, jag följer den flitigt vill jag lova :) Visst är det härliga tider med vädret nu, såå skönt att vara ute och strosa med hundarna och njuta av solen.
Jag är på jakt efter större lägenhet... ;)
Hoppas allt är väl med er, vi syns säkert.

Hälsningar Anna Köhler

Unknown sa...

Anna - om du är seriöst intresserad så ring mig snarast.