söndag 13 mars 2011

Söndagkväll

Det har varit en händelserik helg. I går var jag och Monica tillsammans med våra hundar upp till Kiruna. Monica dömde och jag tävlade. Vi behöver inte nämna mer om det här.... Iza är inte klar och inte jag heller... mer träning för oss båda, kanske mest jag. Efter tävlingen så åkte vi till Kurravaara och surrade och drack kaffe med Carina. Det är alltid så trevligt att komma dit. Efter en skön vandring över isen där hundarna verkligen fick hopp och lek, så drack vi en kopp kaffe, hundarna bekantade sig med lilla kissen fräs och vi hade en trevlig stund tillsammans. På tillbaka vägen gick vi en extra prommis så hundarna fick röra på sig lite extra före bilfärden hem.

Idag så har jag haft loppis och det gick jättebra. Tur att Monica kom och hjälpte mig, för jag hade inte klarat av det själv. Lägenheten var full av folk och det var lite ruschigt. På eftermiddagen lugnade det ner sig lite och när jag kom hem kl. 16.00 så var jag några tusenlappar rikare och så slapp jag bära ut en massa grejer från lägenheten... Detta var ju toppen.

Efter maten så kom Micke och Sara med flickorna och sedan kom lillebror med fru och grattulerade mig, fick så fina blommor. Jag fick förresen en jättefin begonia av Monica på förmiddagen.

Tack för blommorna!

Nu går ögonen i kors och jag ska ta en snabb dusch och sedan i sängen. Tidigt skift i morgon.

Ha det bra, så hörs vi sen....

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja det var härligt i Kiruna under lördagen och söndagen blev ju din dag.....:)

Nu ska vi ut i skogen med jyckarna och grilla korv.....eller hur!!

Monica Micke och Sara