fredag 18 mars 2011

Veckans bästa dag...

Äntligen fredag.... på tidiga veckan. 9 dagar tills jag behöver stiga upp mitt i natten igen, men då blir det ännu tidigare eftersom vi då satt om klockan till sommartid.
Just nu är jag trött, otroligt trött. Klockan är halv 6 och jag har just fått i mig min första kopp kaffe. Måste nog fixa en macka också säjer magen, och kanske en med till jobbet.

Ute stormar det, en spade har slagit mot ytterväggen hela natten och jag har sovit ganska dåligt. Att det aldrig kan bli vindstilla... Är det inte kylan eller snön man gnäller på så är det vinden. Men visst har det varit en ovanligt blåsig vinter i år. Det är ju jättehärligt väder bara man kommer i lä, men att vara ute och promenera är inget skönt. Det går ann i skogen men så fort det blir öppet så stormar det.. Usch vad gnällig jag är, men det är väl för att jag är trött och less på vintern, vill ha lite värme, barmark så man kan sätta igång och spåra. Visst man kan gå hårda spår, men det är inte lika kul.

Nä nu måste jag fixa den där mackan och sen sticka iväg på jobbet. Vi hörs...

1 kommentar:

Anonym sa...

Oj oj nu måste fixa lite positivt tänkande.........solen lyser och det betyder att våren är på gång och vilka dagar vi har att vänta, all (den jävla) snön smälter snart så vi kan ta oss ut i skogen, och så kommer alla (kalla vinande) vindar att sakta bli ljumma och lena så vi kan svalka oss efter ett riktigt långt och härligt spår........nu är det vår och snart är det sommar - eller hur..:):):):)

Monica Micke och Sara