onsdag 16 februari 2011

Ännu en kall dag

Snart blir jag tokig på denna kyla. Blir så slö så slö av att inte kunna vara ute. Har egentligen all tid i världen nu till att städa och tvätta och gör gjejer som man klagar på att man inte hinner annars, men ingenting blir gjort. Hänger bara framför TV:n på kvällarna. Inte bra. I kväll måste jag ta mig i kragen. Se till att få lägenheten städad, så jag kan vara ute när solen och värmen kommer tillbaka, för det gör den ju förr eller senare. Och inte är det lätt att banta en hund som knappt gör 1 knop. Ut och kissa och sedan in till matkoppen för att konstatera att den fortfarande är tom. Men Izas bantning har börjat ge lite resultat på vågen, 4 hg mindre nu än när vi började för någon månad sedan. Det går sakta men säkert åt rätt håll. Innan sommaren så är hon nog nere i sin matchvikt.

Nää, nu måste jag på med långkalsonger, täckisar, dunjacka, mössa och vantar och ge mig av till jobbet. Vi hörs.

Inga kommentarer: