söndag 6 december 2009

Söndag morgon

Nu känner jag mig frisk. Igår var första dagen som jag inte sov middag, men jag var jättetrött vid 10-tiden på kvällen, och gick och la mej, men kunde inte sova. Konstigt, för jag var verkligen sömnig och hade varit ute mycket på dan. Somnade först vid 1-tiden och vaknade nu strax efter 8. Hundarna har fått mat och varit ute och morgonkissat. Kaffekoppen här bredvid.

Idag ska jag göra något barnsligt roligt. Monica och jag ska gå upp på Hirvas, och åka stjärtlapp ner. Vi har pratat om det flera gånger att det skulle vara kul, men vi har inte haft något att åka på, men nu har vi fått tag i stjärtlappar. Hoppas bara att alla ben är hela när vi kommer ner.

I fredags var jag och gratulerade lillbrorsan som fyllde år. Han blev nog överraskad när han inte fick den årliga julblomman som han alltid brukar få av mig. I år fick han en godiskorg och jag tror att han uppskattade det mer än en blomma.
På kvällen var jag hos Monica, vi drack glögg, åt varma mackor och kollade film... "flickan som lekte med elden". Den var bra.
I morgon börjar jobbet igen. Jag har tidiga skiftet och börjar redan klockan 6, så i kväll gäller det att somna i tid och inte fastna framför datorn som jag brukar göra på kvällarna. Ska försöka komma ihåg att hämta kameran från Egon, så jag kan föreviga vår färd nerför Hirvas idag.

Nä nu ska jag göra nå´t annat. Vi hörs
Nu är vi helskinnade hemma igen.... gissa om vi hade skoj. Inga brutna ben men det var risk för att dö av skratt. Det är länge sedan jag skrattat så mycket. Det var jobbigt för magmusklerna, både att skratta och att hålla upp benen när vi åkte.. Hundarna fattade inte vad vi höll på med, men de hängde på och när jag ramlade var de kvicka som sjutton att ta min mössa.


5 kommentarer:

Anonym sa...

Var nu försiktiga med stjärtlapparna...Fy !!vad roligt...jag vill oxå...kan se er framför mig...och så hundarna som undrar VAD HÅLLER DOM PÅ MED?

Anonym sa...

Härligt att höra era skratt på filmerna...det smittar av sig..kul!!

Anna-Karin

Unknown sa...

Vi hade vansinnigt roligt

Lena o Puma sa...

Ja jag hade velat se er färd med stjärtlapparna, hade nog skrattat på mig...har själv åkt ner för halva Hirvasbacken för några år sedan på en bob i månskenet. Jag skrek och skrattade hela vägen :)

Marie-Louise sa...

Som jag skrev till Monica; "man ska ha kul sålänge man lever, annars är det ju inte roligt" :) Härligt!