lördag 19 december 2009

Lördag morgon

Så är det äntligen helg och jag får sova läääänge, vad händer? Jo klockan 7 slår jag upp mina blå och kan inte somna om. Typiskt.

Har nu druckit ur en panna kaffe och ska sätta igång och städa lite här. Det ser ut som en tonårslya med grejer överallt. Dags att plocka ihop lite och dra en repa med dammsugaren. Nicke skräpar alldelens förskräckligt. Sen blir det julklappsinslagning. Har inhandlat de flesta, men har inte slagit in dem. Får väl röja på köksbordet och sätta igång.

Jag känner mig lite degig idag, säkert biverkningar efter vaccineringen. I går kväll hade jag nog feber för jag hade en ordentlig frossa. Frös ända in i skelettet trots att jag hade både yllesockar och fleecetröja.

I torsdags var jag och tittade på en lägenhet på Fjällnäs och jag blev väldigt intresserad av den. Jag trivs ju inte särskilt bra här i min lya. Lägenheten på Fjällnäs låg i markplan och hade uteplats mot norr (perfekt för hundarna). Den skulle vara toppen med tanke på att Mimmi är blind och skulle då slippa trappor. Vi får se hur det går, om den inte går upp alltför högt i pris, så köper jag nog den. Skulle få närmare till jobbet då oxå.

Nää, nu är det bästa att börja röja och inte sitta här bara för att fördriva tiden eftersom jag inte har någon lust att städa, men det är väl lika bra att ta tjuren i hornen och sätta igång.

Vi hörs..

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, städa är nog någonting som jag också skulle behöva göra men men man drar sig så.........det är ju inte det roligaste...:)

Monica Micke och Sara

Marie-Louise sa...

Jo det vore jo perfekt med en sådan lägenhet, sedan finns det ju fina promenadmarker och så där i närheten, både mot dundret och mot andra sidan och sandviken :-)

Agneta sa...

GOD JUL & GOTT NYTT ÅR!!