måndag 14 december 2009

3:e advent


Bilder från helgen efter Hirvasvägen.

Så lyser det tredje ljuset i ljusstaken.... (nää jag ljuger, jag har faktiskt tänt alla 4).


Har varit en bra vecka, jag har jobbat tidigt skift denna vecka och slutat redan vid halv tre varje dag. Det är fördelen med tidiga skift. Har varit på ordentliga skogspromenader på kvällarna och helgen har vi tillbringat utomhus.


Äventyr både lördag och söndag. Lördag var det pulkåkning i Hirvasbacken i bäcksvarta natten, men oj vad kul. Hundarna fick springa som bara den för att hinna med. Bra motion för dem, för de var ju ordentligt uppvärmda av promenaden uppför.. efter pulkåkningen så böt vi om och lämnade hundarna hemma, stack ut och käkade. Fläskfilé och stekt potatis smakade verkligen gott.


Söndagen var det premiär för skidtur. Jag har inte stått på skidor på säkert 15 år och det märktes. Dessutom hade jag lånat skidor av Monica och det var inte skidor jag var van vid, utan korta skejting (felstavat) skidor. Iza skulle få prova sin nya sele och dra för första gången, och oj vad det gick. Hon är så duktig tjejen min, hon är med på allt.... När hon väl fattat att det är ok att dra, så satte hon sån fart så det stog härliga till. Nu gäller det bara att få in lite kommandon, för det gick i rasande fart. Vi höll till på Hirvasvägen och den är ju ganska hård. Välplogad som den är. Efter ett tag, så var jag väl lite trött i benen och Iza gjorde ett ryck. Jag for som en katapult rakt ner i backen med ländryggen först. AJ AJ AJ, jag blev först riktigt orolig, för jag kunde inte röra benen. Men det släppte och efter en stund, så kom jag upp på fötterna igen, men det gjorde ont. Iza blev lite förskräckt och hade lite svårt att komma igång efter detta. Men med lock och pock från Monicas sida så gick det bra och hon satte igång att dra igen.

Efter den skidturen åkte vi till Monica och fixade köttbullar och makaroner, jättegoda köttbullar på älgfärs.

Dessutom har vi nog druckit ur ett par flaskor glögg också under veckan/helgen.

Nu väntar en ny arbetsvecka och bara 7 arbetsdagar kvar till långledighet. Det ska bli skönt.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Visst har helgen varit ganska härlig med både skogsturer, pulkakörningar och så skidorna.....förstår att skidorna inte var så där jättepoppis men det blir bättre ska du se...:)

Monica Micke och Sara

Maria sa...

Vilken härlig helg!
Men M-L du har ju visst stått på ett par skidor för ett par år sedan när vi var med på KM i drag :)

Unknown sa...

Det har jag förträngt

Anonym sa...

Härlig helg ni haft..Hoppas du är bra i ryggen...det tar så j..la ont....har prövat.
Ha det
Anna-Karin

Unknown sa...

Jag är inte så mycket bättre i ryggen, men det fungerar med värktabletter.

Lena o Puma sa...

Lovar dig att det går bra med sprutan,(är själv inte så vidare förtjust i sprutor...) men efter att jag varit o vaccinerat mig insåg jag att jag hade varit nervös i onödan!