tisdag 15 december 2009

Det är sant

Ni tror det nog inte men det är sant.... jag har beställt tid för vaccinering. Jag som var så säker på att jag inte ska vaccinera mig. Spruträdd som jag är.
Jag vet inte vad det var som fick mig att ändra mig, kanske att jag ofta varit sjuk under denna höst och att det får vara nog, eller så var det att jag läste i tidningen att om andra vågen av influensan kommer så blir den betydligt aggressivare och som rökare så är man ju i en stor riskgrupp även om landstinget inte anser det. Men mina lungor är nog inte helt rena.

På torsdag kl 15.00 så är det dax. Vi får väl se om jag överlever eller....

Nu har vi kallt här, och hundarna springer på tre ben... var ute på en skogsprommenad i Kullen och det var -25. Det blev ingen lång prommis, men så pass att hundarna fick rasa av sig.
De blir lite rastlösa när det är så här pass kallt och själv njuter man ju inte precis av att gå ut. Vi har nog varit ganska bortskämda under hösten och tidiga vintern, för det har ju varit mellan 0 och -5 till -10 och då är det ju skönt ute, men nu skyndar man sig in.

Vi hörs, om jag överlever torsdagen vill säga

3 kommentarer:

Anonym sa...

Nog överlever du sprutan - jag kan följa med och hålla handen. Om jag överlevde så nog överlever du......:)

Monica Micke och Sara

Anonym sa...

Jag fick ett tips hur jag skulle göra när jag tog sprutan...oxå spruträdd...en grabb på 5 år sa: andas in och andas ut sen är det klart och du får ett plåster
Anna-Karin

Unknown sa...

Jag ska testa ditt sätt Anna Karin så kanske jag överlever.... jag får ju ett plåster...