måndag 28 september 2009

Agilitykurs

I kväll har vi varit på kurs... vi fick köra den banan som vi hade på KM:et i helgen. Jag är supernöjd med min lilla loppa, mindre nöjd med min egen insats. Iza hade full koncentration, men inte jag..... för första gången i historien så glömde jag bort banan, den bana som jag stått och dömt 28 hundar i för bara två dagar sedan.....

Nää, nu måste vi sätta igång med gungan. Den är en akilleshäl just nu. Vet inte riktigt hur jag ska gå vidare. Någon som har något tips.... hon vägrar över huvud taget att gå i närheten av den. Inte något godis i världen kan få henne upp på den.... Får nog prova med att lägga ner den på marken och sedan höja liiiite, liiite åt gången. Jag tar tacksamt emot tips.

En positiv grej till från idag.... hon går nu själv genom platten (har tidigare fått hålla upp lite).

Nu ska jag slå mej ner framför TV:n en stund och så ska jag snacka lite med min lilla kråka, han är alldelens för mycket ensam... (med TV:n som sällskap).

5 kommentarer:

Anonym sa...

Skulle det hjälpa om man är två stycken som hjälper henne över ...en på varsin sida + godis, funkade på Dante när han inte fixade stegen...han tog emot stödet på en gång.Nu är det ju olika moment men kanske.
Anna-Karin

Anonym sa...

Har du tränat in att hon kan trampa på en musmatta eller lock? Om inte gör det och få det att bli jätte roligt. Sedan flyttar du över den till gungan. Du håller ner gungan så den är någon cm från backen sedan lägger du locket på gungan och hon får själv trampa ner den en cm. Beröm i massor när den går i backen. Gör så tills hon tycker det är roligt och höj därefter så det blir högre och högre och större och större smäll. Gjorde så med Lava för hon tyckte också att gungan var läskig och det tog inte alls lång tid innan hon gick den helt själv. (innan hoppade hon av vid halva eller ville inte ens gå mot gungan)
/Maria

Unknown sa...

Tack för tipsen, jag har försökt prova din variant Maria, men det är svårt när hon inte ens vill gå i närheten av den. Jag ska prova den men med brädan liggande ner på marken till att börja med....

Marie-Louise sa...

Kråkan?? Fågeln??

Ska bli kul att träffas nu i helg, om allt bara går som det ska och man blir någorlunda frisk. Börjar ju vara ett tag sedan:)

Unknown sa...

Kråkan är min lilla nymfparakit som egentligen heter Nicke..