måndag 18 juni 2012

Iza har tävlat agility med Johanna i helgen. Hon är skitduktig min storasyrra. Hon blev trea och fick en jättefin rosett. Den har Johanna tagit hand om, för hon var också jätteduktig på att visa Iza var hon skulle springa och var hon skulle hoppa och så där. Jag vet inte så noga vad agility går ut på, men det verkar jättekul. Jag fick inte följa med, jag fick bara vara hemma med husse. Men vi hade det ganska bra, jag fick ligga i sängen med husse och det är mysigt. Det får jag aldrig göra när Iza är hemma. Det är tydligen hon som bestämmer här.

På kvällen var vi ute i regnet och prommenerade. Vi var i Nautanen. Hade ganska kul, Micke och Sara var också med.

Nu i veckan ska vi flytta. Vi ska flytta till stugan och bo där hela sommaren. Det blir toppen. Det ska komma kaniner dit och så ska Nicke få följa med. Han har aldrig varit i stugan, det blir nog kul för honom. Då kan han höra alla vilda fåglar som kvittrar. Nicke gillar det. Matte har sagt att han ska få ha sin bur på verandan de dagar det är fint väder.  Kaninerna som vi ska sköta om heter Nova och Wille. Det är Johannas kaniner. Johanna och hennes familj ska åka på semester till midsommar. Dom ska visst åka ganska långt och vara borta i mer än tre veckor. Då ska Nova och Wille bo hos oss i Leipojärvi. Hoppas bara att dom ser upp för räven. Rävar gillar att äta kaniner. Men dom får nog vara i sin bur på natten. På dagen kommer aldrig räven fram, för han är ganska rädd för mig tror jag.

Nu måste jag nog börja packa mina grejer... få se nu vad jag ska ha med..... Gonken måste med och så tuggbenen och så får vi inte glömma min mat... Izas mat måste också med, för annars äter hon nog upp min.  Nä nu måste jag sätta igång.... Vi hörs  /Pontus

Inga kommentarer: