fredag 6 juli 2012

Blogguppehåll

Som ni märkt, så har jag haft ett litet uppehåll i bloggandet. Vi har faktiskt semester och den tillbringar vi i Leipojärvi. Där finns varken el eller några andra bekvämligheter så därför ligger bloggandet nere. Men oj så skönt vi har det. Jag och Iza får göra precis som vi vill hela dagarna nästan. Det enda jag inte får göra är att rota i skräphögen som ska brännas och det är synd, att jag inte får rota alltså. Det finns jättemycket spännande saker där, som t ex papperstallrikar som inte är riktigt rena, matrester mums. det finns tidningar som fladdrar så roligt i vinden när jag springer med dem. Men matte och husse uppskattar inte det. Men vi får bada och simma... dvs Iza simmar och jag badar tassarna. Det är skoj när man stampar med tassen i vattnet, för då stänker det så roligt. Jag har varit riktigt modig en dag och gick ut i vattnet så det nådde mig ända till magen... det var ganska skön under magen, för myggen har bitit mig där. Jag har också hjälpt matte att måla stugan... visar henne vars penslarna är och så där... ibland så drar inte matte ut färgen ordentligt, och då måste jag ju slicka ut den så det blir fint. Tur att matte har mig till hjälp, annars vet jag inte hur det skulle bli. Vi har fina kaniner i stugan. Ville och Nova heter dom och dom gíllar att leka med mig. Förstår inte varför inte matte släpper in mej till dom eller släpper ut dom till mig... oj vad vi skulle springa och leka. Husse har satt upp en parasoll så det inte ska bli för hett för dem och det tror jag dom tycker om.

I helgen ska matte jobba på agilitytävlingar och Iza ska inte få vara med, för Johanna är på semester och Iza springer bara med Johanna. Inte med matte. Hon tycker nog att matte är för gammal för att ranta runt i den där ringen...

Vi ska vara i stan till i morgon men sen åker vi tillbaka till stugan. Jag skulle vilja bo där för alltid.
Nu ska jag ta och sova en stund, för det är så varmt. Vi hörs så småning om./ Pontus

Inga kommentarer: