måndag 4 juni 2012

Trodde jag skulle få en vilodag idag när det var Måndag!

Ingen vilodag idag heller. Matte drog ut oss i skogen vid 7-tiden. Vi fick gå två korta spår. Jag fick gå först. Och även idag fanns det godis i skogen. Precis där matte hade gått. Jag har nog kommit underfund med att när matte går ensam i skogen så tappar hon alltid godis. Så det är bara att följa lukten av mattes skor, då hittar man godis. Iza hittar bara pinnar hon, men när hon ger dem till matte då får hon godis. Jag tror att det är matte som tappat pinnarna i skogen. Hon har nog alldelens för små fickor. Idag var pappilotterna med och kill-pappilotterna fick gå blodspår. Det skulle jag också villa göra. Kanske jag får prova på det när jag blir stor. Matte hittar ju på lite av varje, så det blir nog det också, men man kanske ska ta en sak i taget. Nu ska jag sova så jag orkar hjälpa matte och husse i stugan i morgon. Men jag tänker då inte vakta katten. Natti natti. Måste bara kissa lite, sen ska jag sova./ Pontus

Inga kommentarer: