fredag 15 juni 2012

Idag är det fredag!

Det betyder att matte slutar tidigt och att hon sedan är ledig hela helgen. Den här helgen ska vi inte åka till stugan, för Johanna ska tävla agility med Iza på söndag. Jag håller klorna för att det går bra för dom. Men det gör det säkert för Johanna och Iza är bäst i världen på agility. Dom skulle inte ens behöva tävla, bara gå dit och hämta sin rosett. Johanna ska kanske bo hos oss på lördagkväll, för hennes mamma och pappa ska på fest. Matte sa i morse att jag har varit duktig i natt. Jag väckte henne vid 4-tiden för jag var jättekissis och ville inte kissa på golvet (Husse gillar inte att jag gör det). Terrassdörren var stängd och jag kan ju inte öppna den själv... matte vaknade och öppnade åt mig. Oh, vad skönt det var att kissa. Jag kissade säkert flera liter. Sen blev vi trötta igen och somnade om. Vi sov ända till klockan 7. I morse knöck jag Izas mat, men hon sa ingenting och matte märkte inget, för hon var på toa. Jag blev äntligen mätt i magen. Annars ger matte mig alldelens för lite mat. Hon är så snål med maten. Hon säger att jag blir tjock om jag äter mer... lika tjock som Iza och det vill inte matte. Men jag tycker inte Iza är tjock, jag tycker hon är jättefin. Nää, nu har jag inte tid att surra mer. Vi hörs! /Pontus

Inga kommentarer: