torsdag 7 juni 2012

Vilar

Idag tänker jag vila ordentligt. Vi har varit i stugan tisdag och onsdag, så nu är jag trött. Så trött så jag orkar inte gå ut och kissa. Mycket bekvämare att kissa på ryamattan i vardagsrummet. Matte och husse blir lite sura på mig, men det går över... Kan gå ut och kissa senare på dan och då blir dom så glada så glada.... duktig pojke, säger dom och så brukar jag få en frolic. Men nu på morgonen orkar jag inte... I går hällde matte vatten på mej. Dumma människa... hon höll på att tömma brunnen i stugan, och hon såg mig och ändå hällde hon vatten på mig.... Det var skitläskigt... jag blev alldelens blöt. Fick springa runt som en tok för att torka. Och syrran som frivilligt och med glädje springer ner till sjön och simmar, fattar inte vad hon ser för nöje i det. Hon blir både blöt och trött... Men det är ganska kul att vara på stranden. Jag har börjat gräva en grop där och den blir större och större. Men igår så slank lite för mycket jord/sand ner i magen, så jag spydde på terrassen när vi kom upp från stranden. Kanske ingen bra idé att äta upp jorden/sanden som jag gräver upp. Nu ska jag sova en stund, för matte kommer hem på lunch vid 10-tiden och då måste jag vara pigg så jag kan busa lite med henne. Vi hörs/Pontus

Inga kommentarer: