torsdag 25 november 2010

Nu är det vinter -29,2

Nu har det smällt till ordentligt, -29,2 nu på morgonen. Det blir till att sätta på täckisarna även vid kortare rastningar och om jag känner Mimmi och Iza rätt, så vill de inte ut på några längre promenader idag. Mimmi försöker gå på ett ben och Iza har så bråttom till dörren när hon gjort vad hon behöver, så man hinner nästan inte känna att det är kallt.

Igår har jag tagit mig i kragen och städat. Det var behövligt, för mina små möss hade förökat sig enormt och vuxit till riktiga bisamråttor. Även avdventsstaken har kommit upp (och om Lena undrar så har jag faktiskt tänt den också, jag är stor nu och får bestämma själv när jag ska tända den).

För övrigt så har det inte hänt så mycket sedan jag bloggade sist, förvintern är en ganska händelselös tid. Jag har varit och jobbat som funktionär på Jokkmokks agilitytävlingar förra helgen och den här helgen har jag gått vakt på Dundret under World Cup-tävlingarna. Som tur var så var det betydligt mildare då. Men Marcus Hellner och Charlotte Kallas lopp fick jag se på TV och inte på plats. Jag var för trött för att ta mig upp på morgonen. Vaktpasset som jag gick tillsammans med Monica L var nämligen mellan klockan 22 och 01. Men det hade visst varit en otrolig stämmning där uppe.

Den här veckan har jag tidigt skift på jobbet och ska nu iväg... vi hörs

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja nu är det kallt - 29,8 på morgonen i kullen, usch vilket kallhål det är på vintrarna och fort går det för hundarna att göra av sig när man går ut..............men det tar ju sån tid innan man kommer sig iväg ut, med alla kläder som ska på. Nej nu längtar jag till våren...:))

Monica Micke och Sara

Mari sa...

Burr va kallt... ni får flytta lite nedåti landet ;)