fredag 5 november 2010

Allhelgonahelgen

Oj vad jag sovit i natt. Klockan är 20 i 10 och jag har just vaknat. Sitter här med morgonfikat och fick lust att blogga lite. Vad jag ska skriva om vet jag inte, men det löser sig nog. Det blir väl det vanliga tramset som ingen jävul är intresserad av, men det tillfredställer mitt skrivbehov i alla fall.

I dag ska jag få konstaterat vad som är fel på bilen.... den låter konstig under. Egon har bokat LKAB:s bilverkstad, så vi får lyfta upp bilen och se vad som kan tänkas vara fel. Annars har jag ingenting speciellt inbokat för dagen. Men jag vill nog gå en sväng på kyrkogården ikväll, för det är så otroligt vackert där när alla gravljusen lyser i mörkret.
Sen är det nog dags att ta tag i Izas skällande i tid och otid. Ska nog kolla med Monika om jag kan prova halsbandet som ger vibrationer vid otillåtet beteende. Det är med fjärrkontroll, så det kan användast till mer än bara skällande, t ex utfall mm. Hoppas att boken som jag beställde om hundars mentalitet kommer idag. Då kanske jag kan få lite tips där hur jag ska gå tillväga. Kan ju inte alltid gå omkring med en påse med skrammel i.
Har varit till läkaren i veckan för min onda axel och fått medicin. Men det verkar vara så mycket biverkningar av den så jag vet inte om jag törs ta den. Bl a så har jag fått en medicin som ska ta bort en del biverkningar. Jag brukar inte vara rädd för sånt här, men jag tycket det var väl mycket... t ex strok, hjärtinfarkt (speciellt för rökare stod det), så man blir ju lite tveksam. Men om jag ska få någon ordning på axeln så kanske jag måste ta den. Men å andra sidan vad är en ond axel mot en stroke eller hjärtinfarkt?
Ska nog också försöka komma ut på en långprommis med hundarna idag medans det är ljust. Det är ju bra väder -6 grader och halvklart. Det blåser inte heller. Skulle nog vara fint att gå upp mot hirvas. Får kolla upp om jag får någon med mig.
Nu ska jag göra ett ryck här hemma, bädda rent i sängen, dammsuga och torka golven (kommer inte ihåg när jag gjorde det senast).

Ha en jättebra dag, så hörs vi sen...

2 kommentarer:

Linda, Sisu och Ari sa...

Kanske dags att sluta röka på en gång då? Kan ju aldrig skada ;)

Anonym sa...

Det skadar ju inte att sluta röka, men det hjälper mig nog inte i den här situationen. Är det inte 10 år man ska vara rökfri innan kroppen återhämtat sig?