torsdag 11 november 2010

Morgonstund har guld i mund...

jag vet inte riktigt om det stämmer. Vaknade kl 4.30 av att jag behövde gå på toa. Insåg på en gång att det var nog inte läge att gå och lägga sig igen eftersom telefonen kommer att börja leva om vi 4.45.

Så nu sitter jag här med kaffekoppen och klockan är 20 i 5. Ganska skönt trots att jag inte somnade förrän vid 11-tiden i gårkväll. Hundarna har varit ute och äter nu sin frukost. Konstigt att jag inte är så trött, men det kommer väl under dan.

Idag kommer Micke och Saras nya hus. Det känns lite konstigt att tänka att där det nu är en tom betongplatta kommer det innan kvällen att stå ett hus med både el och vatten i....

I morgon sticker jag och Iza till Jokkmokk. Det är agilitytävlingar. Vi ska tyvärr inte tävla, är inte klara för det ännu, undrar när vi blir det? Jag längtar efter att komma igång och tävla, samtidigt så är jag väldigt lat på att träna agility. Det går inte ihop tyvärr. Till helgen så ska jag vara funktionär och Iza får väl vara maskot. Jag ska vara datorskrivare och bävar lite för det eftersom jag inte kan programmet. Hoppas jag nu får tillfälle på fredagkväll att gå igenom det lite grann. Men Linda Blom ska vara manuell skrivare och det känns bra. Hon är noggrann, så det blir nog bra.

Känner nu att lite huvudvärk kommer smygande, kanske beror det på att jag sovit för lite. Men det får bli en tidig kväll ikväll. Som tur är har kylan lagt sig och det är nu bara ca 10 grader ute. Igår och och förrgår hade vi minus 20 och det är inte skönt så här tidigt på vintern.


Lägger in en lite rolig bild på Iza.... uppkäftig tonåring eller?


2 kommentarer:

Anonym sa...

Uppkäftig bild.. sova e alltid bra..ha det bra i Jokkmokk.
Anna-Karin

Linda (å Inez) sa...

Hihi, superskön bild!