söndag 7 mars 2010

Söndag morgon



Vad skönt det är med söndag morgon. Efter att min lilla morgonpigga dam väckt mig vid halv sju, så har hon fått sin kissrunda och sin mat. Efter det så tycker hon att vi gott kan sova en stund till, och det ställer jag genast upp på. Har legat och halvslummrat och dragit mig till 9.

Veckan som gått har varit en härlig vecka. Sportlov i skolorna och jag har tagit lite ledigt nu och då. Jobbat kortare dagar och kunnat vara ute i det sköna vädret. Något som Iza och Mimmi uppskattat.

Nu har jag också hunnit bo in mig lite i lägenheten, möblerat om och ändrat lite. Väntar fortfarande på att Micke ska komma och fixa lampor i sovrummet och lillrummet. Men jag vet att han har en hel del att göra och jag sitter ju inte i sjön precis.

I fredagskväll var jag och Monica och kollade på när Marcus Hellner fick sitt välkommen hem får Gällivares befolkning. Det var bra underhållning och en trevlig tillställning. Blev lite kallt om fötterna mot slutet. Marcus verkar vara en väldigt sympatisk kille och han var märkbart rörd över uppvaktningen och de gåvor han fick.... bl a en tomt på Dundret, ett hus, en bil, en skoter, livslångt medlemsskap i golfklubben, en Fender gitarr och en hel del annat också. Och det är klart vem skulle inte bli rörd av sådan uppvaktning och sådana gåvor...

I går tog vi en promenad upp till vindskyddet där jag glömt Izas koppel, och det låg kvar på precis samma ställe. Trots att det varit folk där under veckan så var det ingen som tagit det. Tack för den ärligheten...
Här är lite bilder som Monica tagit på min lilla livsglada vovve.
Mimmi älskar att rulla sig i snön och att gräva tunnlar med huvudet...

Även idag blir det en långpromenad. Ska hämta Mimmi vid 11-tiden så att hon också får följa med. Det ser ut som om det skulle kunna spricka upp och temperaturen ligger på minus 0,4, så det finns bra förutsättningar för att bli en skön dag ute i det fria...

Nu ska jag kolla in hur det går för killarna och tjejerna i Vasaloppsspåret... Vi hörs..

1 kommentar:

Lena o Puma sa...

Härliga bilder på Mimmi ;)