torsdag 25 februari 2010

Vargavinter

Den här veckan har verkligen inte bjudit på några överraskningar. Kylan håller ett järngrepp över samhället. Man ser inte många ute. Och de som är ute är så väl påklädda att man inte känner igen dem.

Det har varit vackra dagar, men ack så kalla. Någon utomhusträning har det inte varit tal om. En kort kissrunda några gånger om dan, annars har man bara suttit inne.

Finns inte så mycket att berätta... i tisdags hade HU en temakväll på klubben. Satu-Päivi var inbjuden för att berätta om vad vi ska tänka på om olyckan skulle vara framme. Även praktiska övningar fick vi. Tassbandage, stadga upp ett benbrott och lite vanligt underhåll, typ kolla temp, slemhinnor mm fick alla deltagarna prova på att utföra. Det såg ganska roligt ut när typ 5-6 hundar gick omkring med tassbandage.

Annars har veckan flutit på som vanligt. Igår hade jag lite känning av magsjuka, spydde på natten, men det gick över och på eftermiddagen var jag på jobbet igen.

Nu måste jag göra mig i ordning och rasta Iza innan jag sticker iväg på jobbet. Vi hörs...

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilken tur att du bara fick en släng av magsjukan.........usch inte roligt.

Gjorde hundgodis i går som säkert är ännu goooodigare än de förra - kommer med provexemplar..:))

Såg du stafetten.....vilka killar va !!!!

Monica Micke och Sara