söndag 7 februari 2010

Söndagkväll

Sista söndagen i den här lägenheten...

Helgen hade jag tänkt ägna åt att packa lite, men det sket sig. Det har varit lite omtumlande i helgen.

Det började med att jag på lördag förmiddag pratade med Monica i telefon, vi pratade om att gå en prommis med hundarna. Men Monica var inte piggelin, hon hade haft ordentliga känningar av sin kärlkramp. Vi bestämde att jag skulle komma förbi lite senare så skulle vi ta en prommis.
När jag kom så såg jag att hon såg inte alls pigg ut. Men hon menade på att vi kunde i alla fall gå en liten runda vid Sarkasvaara, så vi for dit. Hann inte gå mer än 40-50 meter så klarade inte Monica mer. Hon fick rejält ont. Då bestämde jag att jag kör ner henne på lassa oavsett vad hon säger, men hon höll med. Skjutsade ner henne och där behöll de henne. Jag for hem med hundarna. Träffade på Christian och meddelade honom att hans mamma ligger på lassa, men att det inte var någon livsfara med henne, men han skulle i alla fall åka ner till henne.

Såg till att Monicas hundar fick mat och blev ordentligt rastade på kvällen, hade dom här hos mig ett tag också så de inte skulle behöva vara ensamma så mycket. Christian skulle sova hos hundarna så länge Monica är på sjukhuset.

Idag har jag hämtat dem vid 1-tiden och varit ute ordentligt med dem. Hämtade också mat till den så de har fått vara med mej och Iza under hela dagen och kvällen. Ska nu åka ner vid 8-tiden och gå en längre runda med dem innan jag lämnar in dem till Christian.

Morgondagen är också löst vad gäller hundarna, Pigan tar dem på förmiddagen och en sväng vid tretiden. Jag hämtar dem efter mitt jobb och sedan får de vara med Christian på natten.

I morgon ska Monica flygas ner till Sunderbyn för att göra en kärlröntgen och ev en sprängning. Hoppas det går bra så hon kommer hem snabbt. Även om hundarna har det bra, så är ju alltid matte matte.

Nu håller vi tummarna för Monica.

1 kommentar:

Lena o Puma sa...

Ja nu håller vi tummarna för Monika. Vilken tur att du var där och kunde skjutsa henne direkt till lassa.