lördag 20 februari 2010

Lördag morgon

Nu är jag less på vintern. 26 grader kallt nu på morgonen och inte ens hunden vill vara ute. Jag längtar efter sol, värme och barmark. Tänkt att få sitta på en stubbe i en solvarm glänta i skogen och vänta på att spåret ska ligga till sig. En kaffekopp i ena handen och en macka i andra. Mygg som surrar lite på avstånd. Känna lukten av skogen och bara njuta, eller att packa lite i ryggsäcken och fara upp på Dundret och promenera runt topparna, eller ett svalkande kvällsbad i någon sjö.

Nog med drömmar. Idag ska jag försöka få ihop en liten byrå som jag köpt på Jysk. Beskrivningen är hur tydlig som helst, så det ska väl inte vara några problem. Men det ska dock göras. Blir det lite varmare fram på dan, så blir det väl en promenad också.

Här i lägenheten har jag nu börjat hitta mina grejor. Det är bara mina sommarglasögon som fattas, men de behöver jag inte nu. Men när vårsolen kommer är det skönt med glasögon som blir lite mörkare i solen. Förhoppningsvis så hittar jag dem på något konstigt ställe. Jag vet att jag packade ner dem någonstans och tänkte "här blir bra, här går dom inte sönder" men jag kan för mitt liv inte komma ihåg var det var....

Nu ska jag slänga mig framför TV:n en stund och se vad som hänt pi OS i natt.

Vi hörs

3 kommentarer:

Marie-Louise sa...

Jaa, jag längtar också som bara den tills att det ska bli sommar. Längtar till och med efter regniga dagar :)

Har hört en liten fågel viska att du har fått jättefint i det nya hemmet. Ska komma och hälsa på dig här i dagarna. Jag har bokat finväder i veckan så att vi ska kunna gå ut med jyckarna i dragsele :)

Ha det bäst!

Unknown sa...

Om det inte är alltför kallt kan vi gå uppför till Dundret... Men inte på tisdag, då är det föreläsning på torpet.

Anonym sa...

Ja jag längtar också verkligen till sommaren och scenariot som du målade upp med stubbe och kaffe och allt blev nästan för mycket - Gud alltså vad jag längtar....

Men men den som väntar på nå gott...osv

Ha de
Monica Micke och Sara