söndag 10 januari 2010

Slut på ledighet för denna gång

Då var det slut på ledigheterna för denna gång. Jag har varit mycket ledig, endast jobbat 1½ dag sedan 22 december. Men jag känner mej ändå inte utvilad. Känner mig just nu trött och hängig. Inte sjuk, bara trött. Har försökt vara ute i dagsljus så mycket som möjligt men det har ju varit kallt så det har inte blivit så långa stunder. Det är först i den här helgen som det varit riktigt skönt ute. Man märker att det blir ljusare för varje dag och det är ju skönt.

Igår var vi ute och åkte skidor en stund, men det är lite klurigt med Iza i dragselen, hon fattar inte riktigt, och så blir hon väldigt försiktig när jag står på öronen, för det gör jag titt som tätt. Fattar inte var min balans tagit vägen. Skidorna som jag lånat av Monica är väldigt hala och smala och jag känner mig som Bambi på hal is när vi åker. Men det är väldigt roligt.

Idag har det bara blivit en skogspromenad, eller rättare sagt klättring i ett grustag efter skoterspår, phu vad det var jobbigt. Hundarna tycket det var toppen att springa upp och ner. De gjorde verkligen av med energi, för nu ligger båda lugnt och sover fast det var dags att gå ut på rastning för ett bra tag sedan. Men nu får dom vänta till sista rundan, då går vi vid 9-tiden och sedan blir det natti natti för mig. Som tur är börjar jag inte förrän kl 8 i morgon, men det känns ändå tidigt att stiga upp vid 6-tiden, när man sista tiden blåst på till både 9 och halv 10.

Nu ska jag slänga mig ner framför TV:n och slötitta en stund.

Ha det gott kära bloggläsare så hörs vi väl lite längre fram...

Inga kommentarer: