fredag 15 januari 2010

Besvikelsen har förbytts i glädje

Nu är det klart, idag har jag skrivit på kontraktet på en jättefin lägenhet på Fjällnäs. Efter besvikelsen på att den fina 1:a som jag var och tittade på gick upp så högt i pris så har nu en lyckokänsla infunnit sig.

För att göra en kort historia ännu kortare så kan jag beskriva det på följande sätt.
I måndags så såg jag på nätet att det fanns en 2½:a till salu på Fjällnäs. Budgivningen skulle avslutas kl. 12.00. Kvart i 12 låg budet på 185 000 och jag slängde in ett bud på 190 000, och förstod att det skulle inte hålla. Men mer än 200 000 tänkte jag inte betala för en lägenhet. Och mycket riktigt så bjöd någon det. Så jag la ner och tänkte inte mer på det. Jag var ju förberedd på att det skulle bli högt. Gissa om jag blev förvånad när de ringde från Husmanhagberg igår och undrade om jag fortfarande var intresserad av lägenheten. Jag frågade då om det gällde 1:an och de svarade ja...

Klart jag var intresserad. Mitt sista bud på den var 200 000:-, och jag kollade med banken om det fanns möjlighet för mej att låna. Fick en tid på banken kl. 17.30 och Lennart på banken skulle fixa fram alla papper från Husmanhagberg. När jag kom dit, så visade det sig att det var 2:an det gällde, men jag var fortfarande intresserad så klart. Lennart räknade och jag fick ett lånelöfte på 200 000:-. Meddelade detta till mäklaren, men sa att jag ville se lägenheten innan jag skrev på något. (Trodde i detta läge att jag bjudit 200 000, blandade ihop siffrorna).
Vi bestämmde att jag skulle komma till lägenheten kl. 15.30 idag och då skulle vi skriva kontrakt om jag var nöjd med lägenheten.

Lägenheten var jättefin, och jag bestämde direkt att jag tar den. Kontraktet kom fram och där blev det en ny glad överraskning. Mitt bud var på 190 000:-, så nu fick jag en 2½:a för 190 000 istället för en 1:a för 200 000:-. Det känns så himla roligt att det gick min väg denna gång.

Lägenheten är jättefin, på bottenvåning med balkong under tak, grind ut på grönområde. Möjlighet att sätta upp lite kompostgaller så att hundarna kan gå ut på gräset till sommaren. Inga trappor för Mimmi. Nära till parkering och postlådor, eftermiddags och kvällssol på balkongen.. Helt perfekt.

Nu får jag lov att säga upp denna bunker och hoppas att de får ut den snabbt, för jag vill ju inte betala dubbla hyror hur länge som helst. Enligt Ulrika på FAB, så ska det inte vara några problem att få ut denna lägenhet. Får verkligen hoppas det.

4 kommentarer:

Anna, Tindra och Enya sa...

Kul att du "fick" lägenheten. =) Vilket hus är det? Är det ett av dom längst mot stigen?
//Anna, Tindra och Enya

Marie-Louise sa...

Men vad glad jag är för eran skull att det har ordnat sig så bra! Du och jyckarna kommer nog att trivas som fisken i vattnet :)

Unknown sa...

Det är på röda området. Adressen är Fjällnäsgränd 29 c och alla är välkomna på fika efter den 12 febr.

mari sa...

Härligt!!!