fredag 1 januari 2010

2010

Jaa, då har vi ett nytt blankt år som vi kan göra något riktigt bra av. Det gamla blev som det blev och det kan vi inte göra något åt, annat än att lära av de misstag vi gjort.

Förra året hade sina upps and downs. För min del blev det en del stora förändringar både privat och på jobbet.

Det här året ska jag försöka träna med Iza betydligt mer än jag gjorde förra året. Det är inget nyårslöfte, men en målsättning. Målen för vår träning är att vi ska kunna ta oss igenom en hoppbana felfritt, kunna starta i ett agilitylopp och att vi ska göra vår debut på lydnadsplanen och eventuellt starta i appellklass inom brukset. Dessutom så har vi ett MH i vår att se fram emot.

På lördag ska Pigan, Monica och jag träffas och lägga upp en stratergi och plan för vår träning.

Vi ska också göra upp en bra målbeskrivning.

Det ska bli kul, vi har ju hundar som är ungerfär jämngamla (förutom Mimmi och Micke som är gamligar men ändå får hänga med)

Sen gäller det bara att följa upp, och inte låta det falla i glömska, som det brukar bli. Det får bli en stor lapp på kylskåpet.

En annan sak som måste till är att jag kan fixa en ny bostad. Jag vantrivs verkligen i den här lägenheten. Måste fixa något bättre. Jag kommer ju att avlida här när vårsolen börjar lysa. Det är inte så konstigt att jag nästa aldrig är hemma.

Nu behöver nog hundarna få sin morgonrunda. Det är 12 timmar sedan de var ute senast. Vi hörs.....

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jajamän.....nu ska det bli fokus här........:))))

Vi ska då göra ett riktigt bra försök i alla fall med våran träning - sen får vi väl se hur långt det håller, ja för hundarna är det nog inga problem men det är nog vi "gamlingar" som kanske inte orkar.....:))

Monica Micke och Sara

Anonym sa...

https://www.spotify.com/en/products/free/

Här kommer länken till Spotify for Free...

Enjoy

Monica Micke och Sara

Lena o Puma sa...

Ja det känns riktigt skönt att lämna 2009 bakom sig..många liksom jag tycks ha haft ett jobbigt år...
Nu är det nytt år och nya tag som gäller.Bara att vänta tills vårsolen kommer fram så man kan vara ute med sina vovvar. Tänk vilken härlig tid vi har framför oss :)