lördag 23 oktober 2010

Lördagmorgon

En hel helg ligger nu framför mig och det enda jag har planerat denna helg är att uppvakta mitt lilla barnbarn Johanna som idag fyller 10 år. Det är inte klokt vad tiden går fort. Det var ju inte länge sen Micke talade om att jag skulle bli farmor... och nu blir lilltjejen stora damen på 10 år.

Sitter nu här i vardagsrummet och kollar ut på alla småfåglar som invaderat min balkong. Det är 2 grader kallt och ca 1,5 dm snö. Det blir nog en långprommis med Iza idag. Sen ska nog snabeldraken få göra en liten insats också. Han behöver verkligen motioneras nu. Men man ska ju vara rädd om änglatofflorna under sängen. Fast det kommer ju nya ganska snabbt, så änglarna får väl klara sig utan under någon dag.
_________________________________________________________

Någon dammsugning blev det inte, men jag har i alla fall fixat till i hundrummet, så det blev lite mer plats. Det är ju ganska trångt där, med skrivbord, två bokhyllor, fodertunna, pappersinsamling och så trimbordet. Men nu har jag gjort om så det finns ett par kvadratmeter golvyta.

Johanna blev glad för sina presenter, hade tre eller om det var fyra tårtor att välja. hon hade haft kalas igår och då blev det över, så hade hon gjort en ny till idag. Det var riktigt smaskigt.
Hade sedan en lugn och skön hemmakväll och nu (söndag halv 10) ska jag göra mig i ordning för att åka ut i skogen. Det verkar nästan som om den här snön som vi fått är på väg att försvinna, för det är plussgrader ute och snön är riktigt blöt. Det blir nog gummistövlar ut i skogen idag.

Inga kommentarer: