torsdag 7 oktober 2010

Torsdag kväll

Nu är det två dygn sedan Iza opererades och hon mår alldelens utmärk. Det är svårt att hålla den lilla tösen lugn. Hon är full av energi och då bara få koppelrastning är inte så kul. Vi håller på med lite hjärngympa här hemme istället. Såret på magen ser jättefint ut. Hon är också duktig på att låta bli det, så när hon är helt under uppsikt, så behöver hon inte ha på sig tratten. Det blir mest på natten och i bilen som hon behöver har den förhatliga tratten. I morgon ska jag ta bort häftan som hon har över såret. Får se hur det går, för den sitter väldigt hårt verkar det som. Men det ska nog gå bra, vi får väl ta och blöta upp det med lite vatten. Hon har fått enbart invändiga stygn. Så stygnen kan i alla fall inte gå upp när jag tar bort häftan.

I morgon är det fredag tack och lov. Jag är så trött, så trött, det ska verkligen bli skönt med helg. Tror nog också att jag tar lite sovmorgon i morgon. Jag har flextid och kan börja 9 om jag vill och det känns som läge att nyttja det i morgon. Nästa vecka blir ju en kl. 6 vecka, och då kan jag inte flexa.

Helgen ska jag nog försöka hjälpa Monica lite i hennes flyttbestyr. Det börjar i och för sig bli klart, men hon har massor att packa upp och det fixar hon nog bäst själv. Men hennes gamla lägenhet ska ju städas ur och där kan jag kanske hjälpa till lite.

Nu hägrar sängen. Ha det!

3 kommentarer:

Monica,Micke och Sara sa...

Oj vad skönt att Iza är pigg och alert och nu känns det som om det bara kan bli bra...

Ja det är alltid bra med städhjälp-nu är gamla lägenheten tom och vi börjar städa ur den i morgon så du är så välkommen....:) Måste i alla fall tacka för all hjälp jag fått av dig trots allt du haft omkring dig...:)

Monica Micke och Sara

Ylva sa...

Härligt att det går bra med tjejen efter kastreringen! När jag skulle ta bort tejpen som Urax fått över sina stygn så vart det ett himla liv på honom, det var inte kul alls. Hoppas det går bättre för dig! :)

Marie-Louise sa...

Vad skönt att läkningen går som det ska. Vi syns säkert i helgen :)