fredag 24 september 2010

Fredag igen

Äntligen fredag. Jag känner mig faktiskt ganska trött trots att jag bara arbetat halva onsdag, torsdag och idag. I tisdags åkte jag från Gävle. Det är ju faktiskt ganska jobbigt att köra i ett sträck, visserligen fick jag ta raster med jämna mellanrum eftersom Iza var med.

Tiden i Gävle har varit skön, jag har kunnat hjälpa mamma med en hel del grejer som inte hemtjänsten ställer upp på... t ex fixa i trädgården, byta gardiner och torka skåp. Har också hunnit med lite shopping på IKEA och köpcentrat i Valbo.

I söndags var vi på kennelträff i Uppland. Det var jättekul. Totalt var det ca 30 hundar varav ca 25 berger. Både Iza och jag hade mycket trevligt. Jag kunde också få konstaterat att Iza verkligen är snabb... vi hade tävlingar och Iza vann överlägset ca 100 meter.... hon spran på dryga 6 sekunder... Mari och Jenny hade verkligen ordnat en toppenträff med lagom mycket aktiviteter och lagom mycket mingel... När jag fixat sladden till kameran, så ska jag lägga över lite bilder...

I morgon ska jag ställa ut Iza på en liten inoff här i Gällivare. Har badat henne i onsdagskväll och nu är hon ren och fin. Sedan blir det nog inte så mycket mer aktiviteter för Iza på ett tag. Den 5 oktober ska jag ner till Öjebyn för att sterilisera henne. Det ska bli så skönt för henne att få det gjort, så hon slipper ifrån sina förskräckliga skendräktigheter.

Nästa helg ska jag ha en tävlingsledarutbildning tillsammans med Teresa i Jokkmokk. Det ska bli skoj. Sedan så är det nog bara att inse att hösten är här på allvar och man kan förvänta sig snö när som helst. I morse var ena toppen på Dundret vit...

Inga kommentarer: