onsdag 10 juli 2013

Stackars Iza som är sjuk

Det är synd om Iza, hon är sjuk. Hon har fått samma sjukdom som jag hade för någon vecka sen. Det är inte roligt. Hon har ont i magen, och bajsar löst hundra gånger om dan. Matte får springa ut med henne stup i kvarten. Och inte får hon följa med när vi åker ut i skogen och har roligt. Hon får vara hemma med husse. Det är faktiskt riktigt synd om henne.
Igår var jag och matte ute till Sarkas. Monica, Micke och Sara var också med. Sara luktade jättegott, men både matte och Monica sa hela tiden att jag inte fick nosa henne i baken. Konstigt, hon luktade ju jättegott. Monica sa att Sara löper. Jag vet inte riktigt vad det är, men hon var i alla fall jätteintressant.
Det var hiskligt mycket mygg ute, matte och Monica fick nästan springa för att de inte skulle bita. Mej biter dom inte, men dom är irriterande.... myggen alltså.
Hoppas Iza blir frisk snart, det är så tråkigt när hon är sjuk och inte leker med mej, hon morrar inte ens när jag kommer in i sovrummet, och det brukar hon alltid göra och tala om för mig att jag kan gå och lägga mig på min bädd. Sängen är till för matte, husse och henne tycker hon. Men ibland när hon sover hårt brukar jag smyga upp och hon märker ingenting. Fast det blir fasligt varmt där, så jag brukar gå ner efter en stund.

Nu ska jag gå och titta om Iza blivit piggare, vi hörs!

Inga kommentarer: