måndag 15 juli 2013

NU är det semester!

Nu är det riktig semester.... Iza är frisk, jag är frisk, matte och husse är friska även pippifågeln och kisse är friska och vi är alla i stugan.

I helgen som varit har matte varit på agilitytävlingar hela lördagen. Jag fick inte följa med jag. Matte säger att jag inte kan agility, men hon vet inte vad jag kan. Jag har nog sett hur Marias Tuva gör och det är väl ingen konst.. springa runt i 100 knyck, hoppa lite springa i tunnlar och med matte efter som inte kan ta en.... ska det vara någon konst!. Matte säger att Iza kan, men hon är så sölig, har inte alls rätta farten. Och när hon ska köra agility med matte, så biter hon bara henne i armarna och i benen. Hon kan bara agility med Johanna, och Johanna har inte tid med oss nu när hon fått en häst.
Matte har sagt att jag ska få lära mig agility när jag lugnat ner mig lite, men vad då lugnat ner mig. Jag är ju skitcool, och agility ska väl inte gå lungt. Men det är klart matte är så gammal, så hon orkar inte springa med mej. Hon säger att jag kanske kan få springa agility med Nina, hon är snabb hon. Hon kan vara hur snabb hon vill, men inte hinner hon med mej inte... Sen säjer matte att man måste vara lite lydig också, det är jag när jag själv vill. Men man kan ju inte alltid lyssna på matte.

Inga kommentarer: