söndag 7 juli 2013

Semester

Jag trodde att semester betyder att man får vara i stugan hela tiden. Men det är det inte. Då ska man fara runt i bilen, får ligga i bilen och ha tråkigt. Jag och matte har varit i Piteå i helgen. Det har varit utställning. Det är det tråkigaste som finns. En massa hundar som man inte får leka med, inte ens nosa på. Alla är så fina så de får inte röra sig. Sen ska man springa runt, runt och göra sig till för en gammal tant eller gubbe. Jag vill inte det. Matte kan springa runt själv och göra sig till. Och dom där gubbarna och tanterna som sen ska säga om jag är Exellent, Very Good eller Good dom vet inte hur en riktig hund ska se ut... Nu sist var det en gammal gubbe som inte ens tordes titta mig i munnen, utan matte fick visa att jag faktiskt har stora starka tänder (som jag vid tillfälle ska sätta i baken på den där gubben). Man han kände inte alls på mig utan sa bara att jag var lös i fronten..... hur sjutton kan han veta det om han inte ens känt på mig. Han tycket inte om mej, men det skiter jag i för jag tyckte inte om honom heller. Men matte blev lite ledsen, för hon tycker att jag är snyggast i världen, och det är jag också... dom kan behålla sina skitrosetter. Jag åkte hem tíll Iza istället. Det är mycket roligare att vara med henne i stugan. Men det var kul att träffa morsan och brorsan. Morsan var ganska liten men min brorsa var lite större än jag, jag som trodde att jag var störst... sen träffade jag en del andra släkningar också, och Mari som jag bodde hos mina första veckor här i livet. Det var kul.

När vi sen på kvällen kom till stugan hade Danne och Sandra kommit dit. Danne är lite mysko... han sparkade fotboll med Iza och han sprang och jagade mig. Jag är lite osäker på om det var en lek eller om han tänkte fånga mig, men det var kul. För säkerhets skull så skällde jag ordentligt på honom, så han inte skulle tordas ta mig. Danne och Sandra ska bo i stugan några dagar, och då får vi bo i stan, för Dannes katt Bacon tycker inte om Lotta, och Lotta är rädd för Bacon, så hon sticker iväg om dom träffas, så det är lugnast att vi är i stan när dom är här.

Inga kommentarer: