måndag 30 juli 2012

Myshelg med matte och husse

Har haft en riktigt mysig helg. Iza har varit på läger och jag har fått vara herren på täppan här hemma. Katten räknas inte. Jag har lärt mig gå upp i soffan. Ett riktigt mysigt ställe att ligga och vila. Även sängen kan jag forsera när inte häxan är hemma.
Iza har varit på läger hela helgen med Johanna. Hon var skittrött när hon kom hem i går eftermiddag.  Jag och matte var på stan i lördagskväll, det var ingen höjdare... det var så mycket konstiga ljud. Dom spelade musik väldigt högt på ett ställe, matte sa att det inte alls var farligt, men jag tyckte det. Sen gick vi runt litegrann. Men hon är konstig min matte.... så fort jag får lite bråttom så stannar hon. Hon står still som en lycktstolpe, men sen när jag går tillbaka lite och kopplet blir slakt, då fortsätter hon gå. Jag blir galen på att hon inte kan bestämma sig om vi ska gå eller stå still...  Men jag har kommit på ett sätt att lura matte när jag har bråttom... jag går inte så fort, utan låter kopplet vara lite löst, då går hon på så bra så....

Den här veckan ska vi vara i stan, husse har ont i ryggen och kan inte göra så mycket i stugan. Dessutom säger matte att det finns en hel del att göra här hemma. Det tycker inte jag. Jag har mycket mer att göra i stugan.

 Här kommer lite bilder från veckan som varit

                                       Här går spåret matte


Iza hittar alltid massor med pinnar i sitt spår. I mina spår finns inga pinnar....

Iza simmar och vi andra tittar på
                                           
                                            Här badar vi. Det är Iza, Micke, Sara och jag.

Nu ska jag hitta på något skoj... vi hörs/ Pontus
.

Inga kommentarer: